Obsługa informatyczna firm
Obsługa informatyczna firm to coś więcej niż tylko zwykłe wsparcie IT. Obejmuje ona również rozwój aplikacji, rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa sieci, zarządzanie dostawcami oraz wsparcie help desk. Dostawcy zarządzanych usług IT mogą pomóc w skupieniu się na innych obszarach działalności firmy. Dostawcy zarządzanych usług IT wymyślają strategie, które pomagają w szybkim i łatwym dostępie do danych. To zwalnia czas, który firma może poświęcić na inne obszary.
Zarządzanie dostawcami
Zarządzanie dostawcami jest kluczową częścią oferty usług IT w firmie. Bez tej usługi, firma może skończyć z zatłoczonym rynkiem i niezdrową wojną ofertową. Właściwie zarządzana relacja z dostawcą może pomóc firmie zaoszczędzić pieniądze i zasoby przy zachowaniu dynamicznego partnerstwa.
Niektóre z najlepszych programów do zarządzania dostawcami są dostępne dla firm do wykorzystania. Onspring, na przykład, pozwala firmom przechowywać umowy i zarządzać nimi za pośrednictwem pulpitu nawigacyjnego. Interfejs jest intuicyjny, a użytkownicy mogą przeciągać i upuszczać zadania, aby dopasować je do swoich potrzeb. Jednak oprogramowanie nie jest dostarczane z najszerszym zakresem integracji. Ponadto, użytkownicy nie mogą zobaczyć cen, dopóki nie skontaktują się z przedstawicielem handlowym.
Zarządzanie dostawcami może również pomóc firmom w zarządzaniu ryzykiem i kosztami współpracy z zewnętrznymi dostawcami. Dobre relacje z dostawcami pozwalają firmom identyfikować wszelkie problemy, zanim staną się one poważnymi problemami. Zarządzanie dostawcami jest kluczową częścią oferty usług IT firmy i może pomóc firmom w poprawieniu zarządzania IT i zarządzaniu ryzykiem. Kluczem do udanego zarządzania dostawcami jest silne połączenie wiedzy technicznej i umiejętności miękkich.
Rola zarządzania dostawcami różni się w zależności od organizacji. Na przykład, może to obejmować prowadzenie badań, decydując się na konkretnego dostawcy, negocjowanie umów i znalezienie najlepszych ofert. Ponadto, może to obejmować długoterminowe relacje z kontaktów z dostawcami. Niezależnie od zadania, sprzedawcy muszą być starannie zarządzane w celu uniknięcia kosztownych błędów.
Wsparcie działu pomocy technicznej
Wsparcie Help Desk w zakresie obsługi IT dla firm jest kluczową częścią obsługi klienta w firmie. Zespół obsługi klienta pomaga klientom rozwiązywać problemy techniczne i utrzymuje sieć telekomunikacyjną firmy. Z pomocą oprogramowania help desk zespół może śledzić zadowolenie i doświadczenie klientów, a także identyfikować problemy i udzielać pomocy. Help desk jest uważany za krytyczny punkt kontaktu dla klientów wielu dostawców technologii. Jakość wsparcia help desk może sprawić lub złamać doświadczenie klienta z firmą.
Gdy dochodzi do katastrof, często cierpi na tym infrastruktura IT. Innym częstym zagrożeniem są naruszenia bezpieczeństwa cybernetycznego. Dzięki działaniom help desku incydenty te mogą być monitorowane i dokumentowane, co skutkuje poprawą bezpieczeństwa i odporności. Działy pomocy technicznej IT mogą również pomóc firmom w przygotowaniu się na katastrofy. Niezależnie od tego, czy chodzi o klęskę żywiołową, czy awarię oprogramowania lub sprzętu, kontraktowe usługi wsparcia technicznego są niezawodnymi partnerami w czasach kryzysu.
Help deski mogą współpracować z wewnętrznymi i zewnętrznymi zespołami, obsługując problemy klientów przez 24 godziny na dobę. Mogą również skupiać się na klientach o wysokiej wartości i zajmować się szerszymi zadaniami, takimi jak analizowanie trendów i konfigurowanie zautomatyzowanych przepływów pracy. Jeśli nie jesteś pewien, czy oprogramowanie help desk jest odpowiednie dla Twojej firmy, spróbuj przesłać przykładowe zgłoszenie, aby sprawdzić, jak radzi sobie z problemami.
Help deski pomagają firmom śledzić trendy i skoki liczby zgłoszeń. Dane te pomagają działowi IT reagować na problemy, zanim staną się one powszechne. Na przykład wielokrotne zapytania dotyczące kopiarki mogą wskazywać na konieczność przeprowadzenia konserwacji zapobiegawczej. Z kolei nagły wzrost liczby awarii oprogramowania innej firmy może być sygnałem, że firma musi zmienić dostawcę.
Rozwój aplikacji
Tradycyjnie, firmy tworzyły oprogramowanie przy użyciu wewnętrznego zespołu w sztywnym procesie wodospadowym. Chociaż takie podejście umożliwiało szybką iterację, współpracę i skalowalność, było również bardzo czasochłonne i kosztowne. Według jednego z badań 76% specjalistów IT szacuje, że stworzenie jednej aplikacji zajmuje co najmniej trzy miesiące. Firmy potrzebowały alternatywnego podejścia, aby zapewnić, że ich aplikacje będą skalowane wraz z rozwojem firmy.
Organizacje biznesowe mogą skorzystać z usług rozwoju aplikacji, aby zautomatyzować procesy i zwiększyć wydajność. Usługi te obsługują wszystkie aspekty procesu tworzenia oprogramowania, w tym zbieranie wymagań, prototypowanie, testowanie i wdrażanie. W ten sposób firmy mogą wyeliminować przestoje i zminimalizować koszty wsparcia. Usługi rozwoju aplikacji są również kluczowe dla organizacji, które korzystają z wielu aplikacji i chcą, aby ich oprogramowanie było kompatybilne z wieloma platformami.
Tworzenie aplikacji to proces projektowania, kodowania i wdrażania aplikacji. Może dotyczyć aplikacji mainframe, serwerowej, sieciowej lub internetowej. Dodatkowo, może obejmować interfejsy do istniejących aplikacji. Dobrze zaokrąglone firma rozwoju aplikacji będzie w stanie pracować z praktycznie każdego oprogramowania dostępnego na rynku. Będą mieli duże doświadczenie w pracy z SAP, Java, SharePoint, aplikacje mobilne i inne.
Ostatecznie usługi wsparcia aplikacji muszą być w stanie spełnić wysokie oczekiwania, aby utrzymać funkcjonowanie aplikacji i poprawić doświadczenie użytkownika. W przypadku aplikacji skierowanych do klienta i wewnętrznych oznacza to, że usługi wsparcia powinny być w stanie spełnić te oczekiwania. Są one odpowiedzialne za codzienną konserwację, upewniając się, że aplikacja osiąga swoje cele w zakresie poziomu usług i zapewniają wsparcie użytkownikom, gdy pojawiają się problemy.
Utrzymanie aplikacji to proces utrzymywania aplikacji w stanie aktualizacji, modyfikacji i optymalizacji. Jest to ciągły proces, który obejmuje rozwiązywanie problemów, dostosowywanie się do nowych trendów i zapewnienie, że aplikacja jest zawsze zsynchronizowana z aktualnymi celami biznesowymi.
Rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa sieci
Bezpieczeństwo sieci jest krytyczną funkcją każdej firmy. Ponieważ krajobraz cyfrowy wciąż się zmienia, firmy muszą przyjąć nowe metody ochrony swoich sieci biznesowych. Bez odpowiedniej ochrony firmy ryzykują utratę cennych danych lub reputacji. Najnowsze rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa sieciowego firmy Vology chronią zarówno użytkowników, jak i systemy w bezpieczny sposób. Zawierają one zaawansowany sprzęt i oprogramowanie od wiodących partnerów technologicznych. Ponadto, skuteczne środki bezpieczeństwa sieciowego kontrolują dostęp do sieci, są ukierunkowane na różne rodzaje zagrożeń i zapobiegają ich rozprzestrzenianiu się.
Co więcej, napastnicy stale doskonalą swoje metody naruszania sieci. Firma Cisco oferuje szereg rozwiązań zabezpieczających, które pomagają firmom świadczącym usługi IT w utrzymaniu bezpieczeństwa ich sieci. Jej technologia ISE pomaga firmom wdrażać ramy bezpieczeństwa typu „zero zaufania”. Pomaga również zmniejszyć powierzchnię ataku w sieciach i upraszcza łagodzenie ataków typu ransomware. Ponadto Cisco kwantyfikuje oszczędności kosztów, jakich mogą doświadczyć przedsiębiorstwa dzięki wdrożeniu swoich rozwiązań bezpieczeństwa. Twierdzi, że jej klienci mogą zaoszczędzić do 1,6 mln USD w ciągu trzech lat dzięki zapobieganiu incydentom bezpieczeństwa oraz roboczogodzin dzięki unikaniu naprawiania incydentów bezpieczeństwa. Co więcej, firmy mogą znacznie skrócić czas potrzebny na wdrożenie zmian w zabezpieczeniach swoich sieci.
Nowe rozwiązania bezpieczeństwa w zakresie obsługi IT dla firm mają na celu przeciwdziałanie zagrożeniom i podatnościom w sieci organizacji. Obejmują one również segmentację sieci. Dzięki temu podejściu sieć może być skategoryzowana według jej użytkowników i funkcji. Dzięki segmentacji sieci organizacje mogą lepiej kontrolować dostęp do wrażliwych danych.
Aby chronić firmę przed złośliwym oprogramowaniem i innymi zagrożeniami, rozwiązanie bezpieczeństwa sieciowego powinno zapewniać ochronę i monitorowanie w czasie rzeczywistym systemów plików, rejestru, pamięci, podstawowych usług sieciowych i protokołów, a także zapewniać opcjonalną ochronę przed różnymi rodzajami oprogramowania. Wreszcie, rozwiązania bezpieczeństwa sieciowego powinny być wielowarstwowe i obejmować różne technologie w celu ochrony przed scenariuszami przed i po wykonaniu. Wielowarstwowa ochrona powinna również obejmować filtrowanie treści internetowych i kontrolę urządzeń.
Wsparcie zdalne
Oprogramowanie do zdalnego wsparcia technicznego to świetna opcja dla małych i średnich firm, które mają globalne bazy klientów i zdalnych pracowników. Umożliwia ono małemu zespołowi IT sprawdzanie i naprawianie błędów w wielu systemach, w tym na laptopach, komputerach stacjonarnych, serwerach i urządzeniach mobilnych. Jednak przed zakupem takiego oprogramowania nabywcy muszą zrozumieć jego ceny i funkcjonalność.
Wiele rozwiązań oprogramowania do zdalnego wsparcia jest kompatybilnych z wieloma platformami, ale mogą one mieć ograniczenia na urządzeniach mobilnych. Poszukaj rozwiązań, które oferują natywne aplikacje mobilne dla zdalnego wsparcia. Aplikacje te umożliwiają agentom współpracę z użytkownikami końcowymi poprzez udostępnianie plików. Niektóre oferują również funkcję wideokonferencji, dzięki czemu agenci mogą prowadzić spotkania online.
Aby w pełni wykorzystać możliwości zdalnego wsparcia, zatrudnij pracowników o doskonałych umiejętnościach komunikacyjnych. Pracownicy zdalnego wsparcia muszą czuć się swobodnie w rozmowach z klientami i szybko odpowiadać na wiadomości i e-maile. Dedykowane zespoły wsparcia zdalnego mogą odpowiadać na pytania w czasie rzeczywistym, oszczędzając cenne zasoby dla innych działów i zwiększając ogólne zadowolenie klientów. Dodatkowo, zaoszczędzisz pieniądze na dedykowanym zespole.
Usługi zdalnego wsparcia mogą pomóc pracownikom w zachowaniu produktywności, pozwalając jednocześnie wewnętrznym pracownikom IT skupić się na ważniejszych zadaniach. Mogą one nawet pomóc pracownikom w podstawowych problemach z komputerem. Mogą być również korzystne dla dużych firm z dużym personelem IT. Rozwiązanie zdalnego wsparcia IT powinno integrować się z narzędziami innych firm i zapewniać bezproblemowy import danych. W zależności od potrzeb, rozwiązania zdalnego wsparcia można kupić jako jednorazowe licencje lub plany oparte na subskrypcji. W większości przypadków koszt oprogramowania jest oparty na liczbie agentów.
Wsparcie zdalne jest doskonałym rozwiązaniem dla firm, które potrzebują natychmiastowej pomocy. Wiele usług zdalnych ma techników, którzy są dostępni przez całą dobę. Dzięki temu mogą oni reagować na pilne problemy IT bez zakłócania pracy innych pracowników. Zdalna obsługa IT dla firm może nawet pomóc w przypadku naruszeń bezpieczeństwa i specyficznych problemów.
Dane adresowe:
AKTE Obsługa informatyczna firm – Outsourcing IT – Kontakt
ul. Morasko 17, 61-680 Poznań
Telefon: 784 380 784
Telefon: 784 898 784
opłata za połączenie wg taryfy operatora
e-mail: [email protected]