Czym są usługi IT dla firm i jak mogą one przynieść korzyści Twojej firmie?
Obsługa informatyczna firm to działania wykonywane przez organizację w celu zarządzania ich technologią informatyczną. Mogą one obejmować zarówno zdalne zarządzanie serwerami, pulpitami i urządzeniami, jak i bieżącą konserwację. Usługi te są skierowane do klienta i są świadczone cyfrowo. W tym artykule przedstawiono różne rodzaje usług IT dla firm i sposób ich świadczenia. Ponadto wyjaśniono, w jaki sposób zarządzanie usługami IT może przynieść korzyści Twojej firmie.
Obsługa informatyczna firm jest ukierunkowana na klienta
Usługi informatyczne dla firm ukierunkowane na klienta to takie, które mają na celu pomoc klientom. Na przykład szpital może zainwestować w system zarządzania pacjentami, który zarządza cyklem życia pacjenta. ITIL4 definiuje usługi skierowane do klienta jako „usługi, które umożliwiają organizacji osiągnięcie określonego wyniku, niezależnie od tego, czy jest to cel biznesowy, czy problem techniczny.”
Jednak obsługa informatyczna firm skierowana do klienta nie jest pozbawiona ryzyka. Naruszenia bezpieczeństwa mogą mieć wpływ na organizację i jej klientów. Technologia stale się rozwija i często trudno nią zarządzać. Konieczne jest zrozumienie oczekiwań użytkownika końcowego, w przeciwnym razie kierownik działu IT ryzykuje, że systemy skierowane do klienta staną się nieskuteczne.
Usługi IT dla firm skierowane do klienta obejmują aplikacje, sprzęt i zasoby ludzkie. Na przykład usługa poczty głosowej (Customer Facing Service) może wymagać usług routingu i przechowywania poczty głosowej oraz usług nazw domen. Z usług tych nie korzystają przede wszystkim klienci i są one zazwyczaj współdzielone między wiele usług typu Customer Facing Services.
Obsługa informatyczna firm skierowana do klienta pomaga przedsiębiorstwom realizować cele biznesowe poprzez ułatwienie dwukierunkowej komunikacji. Dają one klientom głos, co jest ważne w utrzymaniu i konwersji klientów. Systemy IT skierowane do klienta są niezbędne dla firm w branży obsługi klienta.
Obejmują one zdalne zarządzanie serwerami, pulpitami i urządzeniami.
Często określane jako „RDM”, zdalne zarządzanie urządzeniami składa się z dwóch kluczowych elementów: agenta i serwera. Agent rezyduje w zarządzanych urządzeniach, natomiast serwer w centrum danych organizacji. Agent zbiera informacje o stanie urządzeń i raportuje je do MSP. Informacje te pomagają MSP monitorować masztachety i proaktywnie rozwiązywać problemy z urządzeniami zdalnymi. Wysyła również alerty w przypadku wykrycia problemów.
Bieżąca konserwacja
Bieżąca konserwacja jest ważnym elementem świadczenia usług IT dla firm. Nie tylko pomaga zapobiegać przestojom, ale także upewnia się, że systemy zawsze działają sprawnie. Obejmuje to wychwytywanie błędów, zanim spowodują one problemy. Dla każdej firmy kluczowe jest proaktywne podejście do naprawiania błędów oprogramowania. Pomoże to również utrzymać zadowolenie klientów.
Bieżąca konserwacja może być przeprowadzana na trzy różne sposoby. Istnieje konserwacja zapobiegawcza, która ma zasadniczo charakter proaktywny, oraz konserwacja naprawcza, która jest reaktywna po dostarczeniu. Nazywa się ją także konserwacją adaptacyjną, perfekcyjną lub zapobiegawczą. W planie konserwacji proaktywnej należy zaplanować i zaplanować okna konserwacyjne.
Istotne jest, aby ocenić całkowity koszt planu konserwacji, zanim się na niego zdecydujemy. Zasadniczo jest to jak polisa ubezpieczeniowa. Każda organizacja powinna rozważyć względne i bezwzględne ryzyko związane z planem konserwacji. Pytania, które należy zadać przed podpisaniem umowy serwisowej, można znaleźć na rysunku 6.1.
Przeprowadzanie regularnej konserwacji oprogramowania jest niezbędne dla każdej firmy w celu zapewnienia optymalnej wydajności i rozwoju działalności. W rzeczywistości, programy bieżącej konserwacji mogą zaoszczędzić firmie pieniądze poprzez zapobieganie nieplanowanym przestojom.
Są one dostarczane w formie cyfrowej
Usługi IT dla firm są dostarczane do organizacji cyfrowo, na różne sposoby. Metody te zależą od kontekstu operacyjnego, wymagań klienta i kultury organizacji. Cyfrowe dostarczanie usług ma kilka zalet dla organizacji. Na przykład oszczędza miejsce do przechowywania i sprawia, że informacje są dostępne z każdego miejsca. Dodatkowo, cyfrowe dostarczanie usług może zmniejszyć całkowity koszt operacji.
Są drogie
Zarządzana obsługa IT dla firm jest kosztowna z wielu powodów. Koszt tych usług zależy od wielu czynników, w tym od tego, jak złożone są Twoje systemy. Im bardziej złożona technologia, tym wyższy koszt. Zarządzana usługa IT może być podstawowa lub kompleksowa, w zależności od poziomu złożoności. Na przykład, mała firma może potrzebować tylko podstawowego zarządzania IT, podczas gdy duża korporacja może potrzebować pełnej infrastruktury IT.
Niezależnie od wielkości, bezpieczna sieć jest niezbędna do ochrony przed cyberatakami. Mniejsze firmy są mniej bezpieczne, a zatem mniej zdolne do ochrony przed takimi atakami. Jeśli bezpieczeństwo Twojej sieci zostanie naruszone, oszuści mogą wykraść poufne informacje lub przekierować płatności do innych firm. Z tego powodu firmy powinny zainwestować w dodatkową pamięć masową i kopie zapasowe oraz zatrudnić specjalistę. Obsługa informatyczna firm może wydawać się kosztowna, ale korzyści wynikające z posiadania odpowiedniej infrastruktury informatycznej mogą sprawić, że będzie to opłacalna inwestycja.
Koszt obsługi IT dla firm różni się znacznie od firmy do firmy. Małe firmy mogą skorzystać z outsourcingu obsługi IT dla firm, ponieważ koszt jest niski w porównaniu z zatrudnieniem pracownika IT w pełnym wymiarze godzin. W ten sposób firmy płacą tylko za usługi, których wymagają, a nie za pełny pakiet usług, który może zapewnić profesjonalna firma.
Czwarta rewolucja przemysłowa, czyli Przemysł 4.0, to ekonomiczna zmiana w kierunku gospodarki opartej na wiedzy. To przejście wymaga oparcia na zdolnościach intelektualnych i jest ułatwione przez technologię. Rząd RPA powołał Prezydencką Komisję ds. Przemysłu 4.0 oraz Międzyresortowy Komitet ds. Przemysłu 4.0 w celu ułatwienia przejścia do gospodarki opartej na wiedzy.
Ta zmiana w technologii przynosi zarówno ogromne możliwości, jak i wyzwania. Przedsiębiorstwa stoją na czele tej nowej rewolucji, napędzając innowacje i zakłócenia społeczne. Aby odnieść sukces, muszą być w stanie zaspokoić potrzeby wszystkich interesariuszy. Czwarta rewolucja przemysłowa dała początek usługom IT dla firm, które odpowiadają na te potrzeby.
Czwarta rewolucja przemysłowa będzie miała głęboki wpływ na społeczeństwo. Drastycznie zmieni sposób, w jaki żyjemy, pracujemy i uczymy się. Wyeliminuje wiele miejsc pracy i stworzy zupełnie nowe kategorie. Aby przygotować się do tego nowego środowiska, firmy powinny wyposażyć swoich pracowników w niezbędne umiejętności. Niezbędne jest podnoszenie kwalifikacji pracowników do nowych ról oraz inicjatywy na rzecz różnorodności.
Czwarta rewolucja przemysłowa doprowadzi do radykalnej zmiany sposobu prowadzenia działalności gospodarczej. Doskonała burza technologii zakłóca niemal każdą branżę. Na przykład rozpoznawanie twarzy, komunikacja sieciowa i inteligentne urządzenia są czynnikami przyczyniającymi się do tej zmiany. W miarę jak firmy będą przystosowywać się do tego nowego środowiska, będą musiały nauczyć się szybko adaptować, aby zachować konkurencyjność.
W dzisiejszym cyfrowym świecie usługi IT dla firm są dostarczane na wiele różnych sposobów. Na przykład, twórca oprogramowania może dostarczyć aplikację, a następnie przetestować ją przed udostępnieniem jej publicznie. Pomaga to twórcy zidentyfikować wszelkie problemy z oprogramowaniem i może zapobiec utracie informacji. Dostarczanie cyfrowe może również zaoszczędzić przedsiębiorstwom miejsca i umożliwić im dostęp do informacji z dowolnego miejsca.
Na całym świecie ponad siedemdziesiąt procent usług świadczonych jest w formie cyfrowej. Liderem jest USA, a za nim Wielka Brytania, Niemcy i Francja. Jednak kraje rozwijające się zaczynają zdobywać coraz większy kawałek globalnego tortu. W rzeczywistości rozwijające się gospodarki azjatyckie odnotowały największy wzrost eksportu usług świadczonych w formie cyfrowej w ciągu ostatniej dekady, ze średnim rocznym wzrostem na poziomie 11%.
Dane adresowe:
AKTE Obsługa informatyczna firm – Outsourcing IT – Kontakt
ul. Morasko 17, 61-680 Poznań
Telefon: 784 380 784
Telefon: 784 898 784
opłata za połączenie wg taryfy operatora
e-mail: [email protected]